Girona consolida el seu ecosistema emprenedor i ja és la tercera ciutat catalana amb més start-ups
15/03/2026
Un recent article del Diari de Girona posa de manifest el bon moment que viu l’ecosistema emprenedor gironí: Girona ja és la tercera ciutat de Catalunya amb més start-ups, només per darrere de Barcelona i Terrassa.
Aquesta dada és una mostra del creixement i la maduresa que està assolint l’emprenedoria al territori. Un creixement que no és fruit de la casualitat, sinó del treball conjunt de moltes persones i organitzacions que, des de diferents àmbits, contribueixen a impulsar nous projectes empresarials i a generar oportunitats.
Des de la Fundació Farinera Girona ens sentim especialment orgullosos que la fotografia que acompanya l’article correspongui al Startup Reset Weekend, una iniciativa organitzada per la Fundació que va reunir més de trenta emprenedors en un entorn de confiança, aprenentatge i col·laboració.
Durant aquell cap de setmana, els participants van compartir experiències reals, reptes, errors i aprenentatges, demostrant que darrere de cada projecte emprenedor hi ha persones que necessiten suport, connexions i espais on poder créixer conjuntament.
Creiem fermament que els projectes no prosperen únicament gràcies a una bona idea. També necessiten un ecosistema que els acompanyi, una comunitat que comparteixi coneixement i una xarxa de persones disposades a ajudar-se mútuament.
Per això volem reconèixer la tasca de totes les entitats que contribueixen a fer créixer aquest ecosistema, entre elles GironaHub, Girona Next, la Xarxa BAGI (Business Angels Girona) i la Universitat de Girona.
Des de la Fundació Farinera Girona continuarem treballant perquè cada vegada hi hagi més emprenedors amb accés a recursos, experiència i acompanyament. El nostre objectiu continua sent el mateix: que cap emprenedor se senti sol en el desenvolupament del seu projecte.
Pots llegir l’article complet del Diari de Girona a través d’aquest enllaç.